27 Şubat 2012 Pazartesi

haftasonundan notlar..

Bir hafta sonu daha geldi ve geçti bile.Cumartesi sabahı İrem kursa gidince evi havalandırdım,temizlik, çamaşır,yemek işlerimi bitirdikten sonra İrem'i almak için çıktım.Hava çok güzeldi.Kızımla eve döndük , fırında  bekleyen klasiğimiz ıspanaklı böreğimiz pişti.Annem ve Deniz geldiler .Deniz kızkardeşimin oğlu , bizim paşamız o :)
Öğleden sonra İrem ve ben hazırlanıp arkadaşalarla  buluşmak üzere çıktık.Konak Kızlarağası 'nda gezdik.Esin'in dersane çıkışına gelen Esin'in eşi Rıza ve Mustafacım da bize katıldı.Selcan ve Melis'in de katılımı ile ekip tamamdı.Yemekler yenildi, erkekler yol edildi.Ardından aradığımız ametist taşını bulabilmek için doğal taş satan dükkanlara girdik çıktık , aradığımız koyu mor bir parça idi :) Sonunda aradıklarımızı bulduk .


hepimizin böyle birer parça taşı oldu.Yeri gelmişken ; Ametist nedir, faydaları nelerdir ;


Mor yakut veya mor necefte denir. Ametist çok güçlü enerjiye sahip taşlardan biridir ve çok güzel bir görsele sahip olduğu içinde en çok tercih edilen taşlardandır.

Ametist ismi yunanca amethystos yani sarhoş olmayan, sarhoşluktan koruyan demektir. Eskiden özellikle Yunanistan’da insanlar içki içtikten sonra sarhoş olmamak için bu taşı yanlarında taşırlarmış. 17.yy da kıymetli mobilyalar ve ev eşyaları ametistle süslenirdi.


Ametistin faydaları:
Vücuttaki fazla ve atık sayılabilecek lüzumsuz elektriği kendine toplayarak vücut direncini ve gücünü arttırır. En bilinen özelliği vücuttaki veya bulunduğu mekandaki negatif enerjiyi pozitif enerjiye çevirmesidir. Yaydığı enerjiden dolayı sürekli taşınmasında fayda vardır. Çünkü sinir sistemini etkilediğinden dolayı stres ve zihinsel yorgunluğa iyi gelir böylece zinde kalınmaya faydalı olur. Huzur taşıda denir. Hafıza gücünü harekete geçirir bu nedenle sınava girecek öğrencilere özellikle tavsiye ettiğimiz taşlardan biridir. Uykusuzluğa uyuşukluğa iyi gelir.
Yatarken yastığın altına koyarak uykusuzluk problemi giderilir. Alkoliklere iyi gelir. Gözlerin dinlendirilmesi için de faydalıdır. Ametist cilt içinde faydalıdır. Cildi sıkılaştırır, özellikle suyuyla yıkanan ciltteki bazı leke ve noktalar giderilebilir. Migren içinde tavsiye ettiğimiz taşlardan biridir. Tüm bunların yanında alerji, baş ve kalp ağrıları ve rahatsızlıklarına karşı iyi gelen taşlardan biridir.

Kemeraltı'nda Kızlarağası Hanı civarına gidip kahve içmeden dönülmez.




Pazar sabahı geç kalkmanın keyfiyle -  ki belirteyim her sabah 06,30 gibi uyanmaya alışık bünyeler için 09,30 geç bir saat oluyor - yaptık kahvaltımızı .İrem ve Mustafa doğa gezisine çıktılar.Evimizin önü yol geçecek olan bir arazi boşluğu, orada  doğal taşları kırıyorlar iki seferdir.Toplayıp geldikleri parçaları yıkıyorlar , kuruyunca da  balkonda verniklediler onları.Bekliyoruz bakalım nasıl bir şeyler çıkacak ortaya :)

Öğleden sonra evden çıktık , önce Forum D&R a uğradık.Geçen hafta İrem'e aldığımız kitapta basım hataları vardı , sayfaları eksikti, onu değiştirdik oradan  Pınarbaşı'na halamızın yanına geçtik.Hava pusluydu ama günümüz keyifli geçti.

Akşam İrem uyuduktan sonra Umutsuz Ev Kadınları ve Behzat Ç. ile güne noktayı koymuş oldum.

6 yorum:

  1. süper bir haftasonu olmuş bence, Kızlarağası çok güzel değil mi? :) ametist'in görüntüsüne vurulmuştum ben de önce, ama faydalarını görünce daha da bir kıymet verir oldum... mutlu haftalar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu haftalar olsun Maya ;)
      Kızlarağası güzel evet, İZmir'in her köşesi gibi :))

      Sil
  2. Dolu dolu bir hafta sonu olmuş. Ben de senden farklı olarak oyun konsolunda biraz oyun oynadım .

    YanıtlaSil
  3. Ametistin doğadan öyle çıktığını ilk duyduğumda çok şaşırmıştım. Nasıl güzel bir renktir öyle. Hafta sonunuz da baya renkli geçmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renk açıldıkça kuvars oluyormuş ben tam tersini biliyordum bu yaşıma kadar :)

      Sil