30 Nisan 2013 Salı

Müge SANDIKÇIOĞLU -Göçmen Ruh



İzmirli Düşler İzmirli Denemeler

"...Konu sizden bakire olarak çıkar, hayat kadını olarak geri gelir. Siz konuyu, tüm o kırılganlığınızla pamuklara sararsınız, o poposuna kadar yırtmaçlı, göbeğine kadar dekolteli olarak geri gelir. Siz naif bir müsamere sergilersiniz, o bir pavyon revüsü olarak geri gelir. Siz bir kaplumbağa Vosvos anlatırsınız, o size üstü açık bir Porsche olarak geri gelir. Siz çocuksuz gönderirsiniz, o beşiz doğurmuş olarak geri gelir. Siz Külkedisi dersiniz, o sokak kızı İrma anlar. İşte bir konuyu sulu götürüp susuz getirme yeteneğine sahip bazı özel insanlar vardır..."

Bu kitapta aslında kendi başıma oturup dedikodu yaptım. Yeri geldi iğneyi de, çuvaldızı da kendime batırdım, yeri geldi etrafa yönelttim. O yüzden bu kitapta;
Eleştiri de var, özeleştiri de...
Sevgi de var, üzüntü de...
Vuslat da var, hasret de...
Mizah da var, endişe de...

Bir ruhun insandan insana, kendinden kendine, kalpten beyne sürekli konan göçen halleri için kitabın sayfalarını okumaya başlayın. Arka kapakta fazla oyalanmayın. Zaten arka kapaklar bir kitabı ne kadar anlatabilir ki? Her kitap, yazarına bir şans vermeye değer. Siz okudukça, yanı başınızda oturduğumu hissedeceksiniz. Aynen ilk kitabım olan "Diş ile Düş Arasında"da olduğu gibi... Yine birlikteyiz.



Sevgili Müge'yi  İmza:kızın projesi sayesinde tanıdım.İzmirli yazarlar buluşmasında o kadar pozitif bir enerji yayıyordu ki etkisinde kalmamak mümkün değildi.O sıra kitaplarından haberim de yoktu haliyle.Sonrasında gelişen sanal ortam diyalogları ile beni takipçisi yaptı.Uzun günaydınnn 'ları , günaydınların içerikleri beni benden aldı :)
derken ; 
bir haber  Müge Sandıkçıoğlu'ndan ikinci kitap, hem de İzmir Kitap Fuarında imzalıyor ,kaçırır mıyım , oradaydım , kısacık bir kucaklaşma, kitaba kavuşma sevinci ve yazarını daha yakından tanıma hevesi ile ayrıldım oradan.Kİtabı da aynı heyecan ve istekle okudum.Müge, hem yazar,hem tiyatrocu,hem annesinin kuzusu,hem bir vatandaş,hem bir anne ..
KEndimden çok şey buldum, özeleştiri de yaptım.Gülümsedim en çok, etkilendim, öğrendim ! ve evet ben bir tavuk anneyim :D
yani çocuğuna nefes aldırmayan annegillerden sanırım , bu kitaptan sonra  dikkat edeceğim noktalar saptadım .Bu açıdan da çok teşekkür ediyorum kendisine.
Ne diyeyim ben çok zevk aldım..Sİz de okuyun öğrenin, bilgilenin,gülümseyin ;)

15 yorum:

  1. okuma listeme ekledim anlatımını çok samimi buldum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuma listemize ilk kitabını da ekleyelim :)Dİş ile DÜş arasında ..
      keyifli okumalar.

      Sil
    2. İlgi ve desteğin çok değerli!! Çok teşekkürler :) ♥

      Sil
  2. Gonca'cımmm çokkk sağolasın!!! Ne güzel yazmışsın!! İyi ki tanıştık, ben de seni çok sevdim en başından beri. Güzel ve anlamlı varlığın için çok teşekkür ederim sana ♥♥♥

    YanıtlaSil
  3. Gonca Hanım sizi de kaleminiz güçlü... Bence siz de denemelisiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim benim çok fazla yazım çalışmam yok , dah çok çalışmam gerek :)

      Sil
  4. Ne güzel tanıtım olmuş Sevgili Gonca ;ben de çok sevdim Sevgili Müge 'yi ve kitaplarını.Çok içten seleniş ,bizden biri yani biz.Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Paylaştığınız hemen hemen her kitabı notlarıma ekliyorum.
    Bu arada sizi de 'mim'ledim...
    http://otekipencere.blogspot.com/2013/05/mimlenen-cocuklugum.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevindim, kitap kurtlarıyız biz :)
      mim için geleceğim,yeni gördüm :)

      Sil
  6. Çok faydalı bir blog keşfetmişim ...Takibe aldım...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevindim, paylaşmak güzel ;)sevgiler.

      Sil
  7. okudum,gülümsedim ben de...Müge ile hiç karşılıklı gelmedik ama yazılarından, ve resimlerinden fışkıran enerjiyi hissedebiliyorum.


    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir Lale , bir Müge , enerjinize ve sizlere bayılıyorum ben :) sevgiler.

      Sil