5 Ekim 2012 Cuma

Murathan Mungan-Kibrit Çöpleri




Arka Kapak

 Murathan Mungan'ın alışılmadık kısalıkta, 1-1.5 sayfalık kısa öykülerini, kitapta yer alan şu cümleleri çok iyi anlatıyor:
En kısa hikâye parçasına an denir.
Bazı anlar bütün yaşamımızı belirler.
"Bütün yaşamımız" dediğimiz de o birkaç âna bakar aslında...
Bu yüzden yıllar sonra en çok hatırladıklarımız anlardır.
Gerisi bulanıktır. Geçmişi anlar berraklaştırır.

Kitaba başladığımda şaşırdım , birbirinden bağımsız 3,4 satırlık "an" lar vardı.İlerledikçe çoğaldı satırlar ve beni içine aldı.
Paylaşmak istediğim bir tanesi şöyle;

Başlangıçsızlığın Hikayesi 
"Birini mi arıyorsun ?" dedi."Haydi çekinme sor." Gözbebekleri sert bakışlarına güç katan bir parlaklıkla ışıyordu.
Dudakları kıpırdayacak gibi oldu bir an ,ama suskunluğunu sürdürdü.
Diğeri ,"Bir zamandır herkes birbirini arıyor zaten.Yanlış yerde,yanlış zamanda ,eskiden burun kıvırdığımız bir oyunu seyreder gibi ," dedi.
Sessizliğini bozmaya karar verdiği gözbebeklerinde ışıdıilkin.Tek bir sözcük çıktı ağzından .Uzun cümleler ağırlığında ,tok bir sözcük.
Gerisini kimse duymadı.Arayan ,aranan her şey sözcüğün ardında kalıp kayboldu.Başlangıçsızlığın hikayesidir bu.Hiç karşılaşılmamış olmanın ,hiçbir gelecek vaat etmeyen hikayesi.Tıpkı diğer kısa hikayeler gibi.

Murathan Mungan kitabı okuduktan sonra edebi anlamda bal tadı alıyorum ;)

6 yorum:

  1. Bu kitaba başladığımda biraz sıkıcı gelmişti ama sonra sevmeye başladım. Tam sevdiğimde ise kitap bitmişti :))
    Zira Murathan Mungan, can'dır :)

    YanıtlaSil
  2. Düş Kızının da dediği gibi Murathan MUNGAN Candır...
    edebi anlamda bal tadı almanda normaldir:)
    Bu kitabını ben de okumalıyım keyifli geçeceğinden hiç şüphem yok

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir kitaptı bence. Murathan Mungan vazgeçilmezimdir benim de :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de merak ediyorum bu yazarı.Listemde üst sıralara yazayım bunu:)

    YanıtlaSil
  5. Bayılıyorum Murathan Mungan'a. Her satırından zevk alıyorsun, okurken.

    YanıtlaSil
  6. hepimiz seviyoruz sanırım Murathan Mungan'ı ;) ne güzel..bayılıyorum ben de yazılarını okumaya :)

    YanıtlaSil