30 Nisan 2012 Pazartesi

Ahmet ÜMİT - Sultanı Öldürmek



Kitap Tanıtımı :


"Biri, sizi cinayet işlemekle suçladığında deliller bulur, tanıklar gösterir, bunun bir iftira olduğunu kanıtlamaya çalışırsınız, ama sizi itham eden kişi bizzat kendinizseniz, ne yaparsınız?"

Ahmet Ümit'in Nisan ayında yayınlanacak romanı Sultanı Öldürmek bu satırlarla başlıyor. Yıllardır aynı kadını bekleyen bir tarihçinin hikâyesi bu. Şahane bir aşk için harcanmış bir ömrün hikâyesi...

Serhazinlerin son temsilcisi Müştak Serhazin'in başından geçen dört günlük tuhaf bir serüven. Sapında Fatih Sultan Mehmed'in tuğrası bulunan mektup açacağıyla öldürülmüş bir tarih profesörü... Bir aşk cinayeti mi? Yoksa kökleri "Ulu Hakan"ın şüpheli ölümüne uzanan bir entrika mı? Osmanlı devletinin bir imparatorluğa dönüştüğü o zaferler ve ihanetlerle dolu günlere yapılan sıradışı bir yolculuk. Ve bu heyecan verici yolculuk boyunca kulaklardan eksik olmayan o kadim soru: Tarih, geçmişte yaşananlar mıdır, yoksa tarihçilerin anlattıkları mı? "...Ve Sultan Mehmed Han. Mehmed Han oğlu Murad Han oğlu Fatih Sultan Mehmed Han. İki karanın ve iki denizin hâkimi. Allah'ın yeryüzündeki gölgesi. Kostantiniyye'yi zapt eden padişah. Roma İmparatorluğu'nun doğal varisi, farklı dinlerden, farklı dillerden, farklı ırklardan yepyeni bir millet yaratma aşkıyla yanıp tutuşan kudretli hükümdar. Uçsuz bucaksız ovalarda at koşturan ordular. Kılıç sesleri, savaş naraları, korku çığlıkları. Ardı ardına düşen şehirler, ardı ardına yıkılan devletler, ardı ardına el değiştiren kaleler. Kırk dokuz yaşında dünyaya nam salmış bir hükümdar. Ve değişmez kader. Akşama kavuşan gün. Ecel şerbetini içen insan. Ve Fatih Sultan Mehmed'in şüpheli ölümü. Ve onun iki şehzadesi. İkiye bölünen saray, ikiye bölünen devlet, hiçbir şeyden haberi olmayan bir halk. Ve iki şehzadenin kanlı boğazlaşması sürerken saray odasında unutulan Fatih Sultan Mehmed Han'ın cansız bedeni..." Ahmet Ümit, kusursuz bir kurguyla ele aldığı bu cinayet-aşk-tarih örgüsünde edebiyat okurlarının gözündeki ayrıcalıklı yerini bir kez daha sağlamlaştırıyor.


Tanıtımını gördüğüm, yayın tarihini öğrendiğim andan itibaren heyecanlanmış bir an önce okumalıyım demiştim.Kitap Fuarından coşku ile aldım ve hemen okumaya başladım.Bazı kitapların arka kapaklarını okumamak gerektiğine olan inancım bu kitapta da pekişti.Okuduklarımdan  "baba katilliği" ile ilgili olayın Fatih Sultan Mehmet'in ölümü ile ilgili olduğu kanısı yerleşiyor ki açıkça yazıyor bunu.Ancak kitabın ilerleyen sayfalarında hatta sonuç kısmına kadar herkes II.Murad'ın yani Fatih'in babasının öldürülmesine odaklanıyor.Kurgu müthiş ! ama arka kapağı okuyan okurlar için bazı şeyler sürpriz olmaktan çıkıyor.
Polisiye, psikoloji,tarih harmanlanmış bu kitapta.İlk başladığımda Ahmet Ümit gerçekten çok iyi yazmış edebi bir tatlılık var cümlelerinde ,tasvirlerinde demiştim yakınımdakilere.. Tüm kitap için bu geçerli, yalnız  bir ara  tarih gezisi yapıldığı kısımlarda sıkıldım, yani bir ilerleme olmadı..Final de güzeldi,  hep  ummadığımız bir olay vardır ya cinayetlerin ardında tam da böyle olmuş.Nevzat Komserim Ali ve Zeynep de  bizlere konuk oluyorlar , keşke daha çok  katılımları olabilseydi, bir eleştirim de  yıllarca  eski sevgilisini saplantılı şekilde seven ve bekleyen birinin yaşadığı yas daha farklı olmalıydı diyorum .

Sonuç olarak ; iyi ki okumuşum , pişman olmadım, Ahmet Ümit'in diğer okumadığım kitaplarını da okumak istiyorum hemen :) İstanbul Hatırası, Ninetta'nın Bileziği ve Bab-ı Esrar 'ı okumuş çok beğenmiştim yine ;)


12 yorum:

  1. sıradaki okuma kitabım..Şuan yasak tevratı okumaya çalışıyorum ama kitapta bir nasipsizlik var bir türlü sayfa atlayamıyorum :))

    YanıtlaSil
  2. En en en kısa zamanda okumak istiyorum Gonca'cım, onayını görmek iyi oldu :)

    YanıtlaSil
  3. Ahmet Ümit'i çok severim bende çıkar çıkmaz aldım kitabını ama beklemede henüz,yorum için teşekkürler en kısa zamanda okunacak :))

    YanıtlaSil
  4. Son günlerde ne çok gözüme çarptı bu kitap.Okuyacağım elimdekiler biterse inşallah:)

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabı o kadar çok blogda gördüm ki artık almak şart oldu :)
    Tanıtım için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  6. Bu kitap şu ara en çok satan kitaplar listesinde açık ara önde. Birkaç farklı blog'da tanıtımını da görünce artık alıp okumak farz oldu. :)

    YanıtlaSil
  7. Bak şimdi merak ettim bunu kitabınıda...İstanbul Hatırası 10 numaraydı..ama araya başkasını sıkıştır 2 aynı yazar sıkmasın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul Hatırası'nı okuduktan sonra merakla bu kitabı beklemiştim . Bir de Bab-ı Esrar var ki harika :)

      Sil
  8. Maya,Uçamayan Cadı,Kitap Cumhuriyetim,Iremce,Atalante değerli yorumlarınıza teşekkürler öncelikle, fazla detay vermemeye çalıştım özellikle ;) keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil