20 Eylül 2013 Cuma

Oya BAYDAR - Çöplüğün Generali



www.dr.com'dan ;
Çöplüğün Generali

Çöplüğün Generali, hayalî ancak bize çok tanıdık bir ülkede geçiyor. İşte bu ülkede, günün birinde, çöplüklerde, boş arazilerde gömülüp bırakılmış bombalar, mermiler bulunmaya başlar. Bu durum bir yazarın dikkatini çeker ve yazar, bu konunun çevresinde bir roman yazmaya koyulur. Ne var ki romanını tamamlayamadan kaybolacaktır.

Sesimi duyurabilmek için bağırmaya başlıyorum: O gün, orada olanları bilen biri var! O gün orada olanları hatırlayan biri var! Her şey yazılmış, her şey anlatılmış! Yazılmayan, anlatılmayan ne kalmışsa onları yaşamış biri var: O gün, orada ne olduğunu anlatacak biri var! Sesim yeryüzüne, gökyüzüne yayılıyor. Burası o kadar ıssız, o kadar uzak, o kadar insansız ki, çığlığımı kimse duymuyor.

Kızkardeşim Oya Baydar'ı ve kitaplarını çok sever , bense bir türlü  okuyamamıştım.Her kitabın ve yazarın bir  zamanı olduğunu düşünürüm.
Çöplüğün Generali , yazarın okuduğum ilk kitabı . Romanın ilk bölümü,sonunda yazar notları bulunan kısa hikayelerden oluşuyor.Uçları açık bırakılmış hikayeler, romanın sonlarında birer sonuca ulaşıyor.
İlk bölüm kolaylıkla okunuyor çok da merak uyandırmıyor.İkinci bölüm merak uyandırmakla birlikte tekrarlardan oluşuyor , tam bilim kurgu olmasa da olmaya çalışılmış gibi ve bu sebeplerle biraz sıkılmama sebep oldu.
Meraktan değil de bir an önce bitirme isteği oldu bende. 
Günümüz olaylarına çok yakın bir kurgusu var bu sebeple okunmalı diyorum .Ve bir sonraki Oya Baydar kitabında daha seçici olmayı düşünüyorum ;)



4 yorum:

  1. oya baydar çok sevdiğim bir yazardır. daha henüz bir kitabını okuyamadım malesef. :)
    ama okuacağım yazarlar arasında aklımda..
    kızkardeşim derken ne demek istiyorsunuz? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pardon yanlış anladım.. :))
      kızkardeşiniz kısmı..
      bir an oya baydar kardeşinizmiş gibi anladım..:)

      Sil
    2. virgül koysam iyi olacakmış :)

      Sil
  2. oya baydar'ı çok severim , bu okuyamadıklarımdan , okunacaktır ibaresi koyuyor ve teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil