13 Temmuz 2012 Cuma

Murat Gülsoy -Tanrı Beni Görüyor mu ?







Arka Kapak

"Başkalarını nasıl gördüğümü biliyor musun? Nereden bileceksin ki... İnsan sadece kendi gözleriyle yanılır. Bulanık bir aşk yaşamıştım bir zamanlar. Beni yanılgılara sürüklemişti. Hayatın anlamını bulduğumu düşündürtmüştü. Sen inanmazdın, ama bir şey demezdin. Suskunluğunu hiç bölmedim o yüzden. Sen sustukça, ben insan aklının olmadığı bir yere gitmek isterdim: Dünyayı anlamlandıran bakışın olmadığı, ağaçlarının iç boşluğuma doğru büyüdüğü..."

Şehrin ve hayatın onları sıkıştırdığı köşeden kaçarak, hayal kurarak, düşünerek, mücadele ederek çıkmaya çalışan ya da çıkmak zorunda kalan bu insanlar, yazının içinden imdat istercesine sesleniyor. Görülmek, sayılmak, bilinmek için... Farklı anlatım biçimlerini araştırdığı bu kitabında Murat Gülsoy, biçare hallerimizin koridorlarında gezinmeye devam ederken, "zihnin yangın yerinden kurtarılmış par-çalar"ı irkiltici, düşündürücü bir çerçeveyle sunuyor bize.


Okudum , beğendim hala etkisindeyim ..
Murat Gülsoy'un okuduğum ilk kitabıydı, öyküler üzerine teknik anlamda edinilecek çok şey var ..

3 yorum:

  1. Güzel bir kitaba benziyor, psikolojiyle de alakası olduğu için ilgimi çekti :)

    YanıtlaSil
  2. Hâla tanışamadım Murat Gülsoy kitaplarıyla :(

    YanıtlaSil
  3. Ben deyazarın, " Baba Oğul ve Kutsal Roman " adlı romanını bitirdim; çok beğendim MUrat Gülsoy'dan ne okusam diye düşünürken karşımı bu tanıtım çıktı çok teşekkür ederim,sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil