21 Mayıs 2013 Salı

Ahmet ALTAN - Son Oyun





Arka Kapak

Daha orada, o anda onun en tehlikeli yanının, istediği anda şefkat uyandırabilmesi olduğunu anlamıştım. Tanrı, hep aynı emri verdi, "Şehvetten sakının," bu emre uyamadık, çelişkilerden hoşlanan Tanrı kendi emriyle bile çatışacak kadar güçlü bir şehvet duygusu vermişti hepimize, bu zavallı kullarından o görkemli yaratıcılığının ürünü olan şehvetle dövüşmesini istemişti, kim Tanrı'nın yarattıklarıyla baş edebilir ki, hiçbirimiz edemedik, en masumlarımız bile rüyalarında günaha bulaştı, emre uyamadık ama şehvete karşı dikkatli olmayı, şehvetle boğuşmayı, onu bastırmak için uğraşmayı, ondan kaçmaya çalışmayı öğrendik, yenilsek de zayıf bir kalkanımız, ince bir zırhımız oldu. Şefkat öyle değildi. Tanrı şehvetin yolunu kapatırken şefkatin yolunu sonuna kadar açmıştı, kimse şefkatin yolunda yürürken tedirgin olmaz, kuşku duymaz, kaçması gerektiğini düşünmezdi. Yüzündeki gizli gülümsemesinden anlaşıldığı gibi o bunu içgüdüleriyle sezmiş, Tanrı'nın yasakladığı topraklara girmek için tanrı'nın şefkatini bir "Truva atı" gibi kullanmayı öğrenmişti, her erkek kapılarını açıp o atı gönül rahatlığıyla içeri alıyordu. Tanrı'nın söylemeye vakit bulamadığını söylemek bana düşecekti, "Güzel kadınların uyandırdığı şefkatten korkun."

Yorumum : 

Ahmet Altan , kadın-erkek ilişkisine yine alıştığımız tarzında yaklaşmış . Çok akıcı hızla okunan,merakta koyan bir roman olmuş.beğendim, Ahmet Altan okurken  hissettiklerimi tekrar ettim ..
İlgi çeken çok yönü var ,yaşama dair ,ilişkilere dair göndermeler ,tespitler çok yerinde.
Yalnızlık ile ilgili kendim de cevap bulamadığım ,yalnızlığa niçin ihtiyaç duyarım ? sorusuna cevap niyetine yazdıkları  çok tatmin edici.

" Yalnızlığı özlerim.Özlemekten de öte ,yalnızlığa ihtiyaç duyarım.Yalnızlığa neden bu kadar muhtacım hiçbir zaman anlayamadım.Birşey yapmak için istemiyorum yalnızlığı ama yalnızlık bana herşeyi yapabileceğimi düşünme özgürlüğü veriyor.Galiba sırf bu yüzden yaptığım herşeyden vazgeçip yalnız kalmak istiyorum,hiçbir şey yapmadan her şeyi yapabileceğimi düşünmek için " 

Tanrı ile hesaplaşma kısmı da ağırlıkta kitapta ;)

Zevkle okudum, sevdim.
 

7 yorum:

  1. ben de çok merak ediyorum bu kitabını. yorum için tşkler

    YanıtlaSil
  2. Bu akşam, birazdan başlayacağım; sağol tanıtım için; sevgiler Goncam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu sıra aynı kitaplardan gidiyoruz Özlem ;) yorumunu merakla bekliyorum sevgiler canım :)

      Sil
  3. Bende bu kitabı aldım merak ediyorum ilk fırsatta okumam lazım.Paylaşım için sağol.sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ahmet Altan okumayalı uzun zaman oldu. Kitabı merak ediyordum,yorumunuzu okumak iyi oldu.

    YanıtlaSil
  5. ben de yakında okudum.. çok harikaydı..

    YanıtlaSil