2 Nisan 2012 Pazartesi

Vedat TÜRKALİ - Bir Gün Tek Başına





27 Mayıs 1960 askeri darbesinden önce Türkiye içten içe kaynıyor. Kenan, yıllar önce gizli komünist partisine girme suçlamasıyla polis sorgusunda çabucak yılgınlığa düşmüş, eski çevresinden tümüyle kopmuştur. Karısı ve çocuğuyla korunaklı bir yaşam sürdürmektedir. Aslında mutsuzdur, içi ile barışık değildir. Bir meyhanede tanıştığı genç Günsel, içinde çürümemek için direnen ne varsa hepsini ateşleyiverir. Aşk, direniş, devrim günleri... Yaşam, Kenan'a kendini bir kez daha sınama olanağı verir... Vedat Türkali'nin ilk romanı 30 yaşında...

Arka Kapak..


         Kenan, yillar önce polis sorgusunda yaşadıklarından etkilenmiş, kendine olan saygi ve güvenini kaybetmistir. Günsel ile tesadüfen karşılaşır, onu karısı Nermin'e benzetir önce, Kenan icin yeni bir umut olur; ancak başarılı olabilecek midir ? Yoksa  "Bir Gün Tek Basina"  mı kalacaktır ?

         Açıkçası romanı okurken Kenan adlı kişiliğe sinir oluyordum bir yandan , ama elimden de bırakamadım kitabı .. 
Bir dönemi anlatan kitapları severim.Kenan da işte bir dönem 'i yaşamış , yazar vasıtası ile bize de yaşatmıştır.






9 yorum:

  1. Goncacım yine farklı bir kitapla tanıştırdın beni, ilginç bir roman, geniş bir okuma yelpazen var sayende yeni kitaplar tanıyorum, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol Erencim :)
      burası o kadar büyük bir dünya ki, ben de hergün değişik birşeyler öğreniyorum :)
      ne bulursam okuyorum ayırdetmeden ;)

      Sil
  2. Epey önce okumuştum bu kitabı ama hala aklımdadır bazı bölümleri. Vedat Türkali'nin hangi kitabını okuduysam elimden bırakamadım. Bu da kalın olmasına rağmen bir çırpıda okuduğum bir kitaptı. Onu tekrar görmek beni mutlu etti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de uzun zaman önce okudum ama paylaşmak istediklerime bakınca ilk onu yazmak geldi içimden :)

      Sil
  3. Vedat Türkali'nin tek geçtiğim kitabıdır. Sağol tanıtım için canım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) be diğer kitaplarını okumadım henüz :( en yakın zamanda okumak isterim :)

      Sil
  4. Üşenmedim geçmişi taradım buldum, okurken şöyle demişim ; "Vedat Türkali 'nin ilk romanı olan " Bir Gün Tek Başına "' yı okuyorum.O kadar tutkulu ki, yalnızlık da , aşk da , nefret de , devrimcilik de .. çok zevk alıyorum bitecek diye de korkuyorum ."

    YanıtlaSil
  5. bu romanı 4 kez okudum.
    en sevdiğim üç türk romanı arasında.
    1. bu 2 tutunamayanlar 3. bir düğün gecesi-a.ağaoğlu.

    YanıtlaSil