25 Haziran 2012 Pazartesi

Sisle Gelen Yolcu- Jean Christophe GRANGE



Kitap Hakkında:

Benliğin karanlık sularında dolaşan “bavulsuz yolcu”

Tren raylarında bulunan, hafızasını yitirmiş bir adam… Aynı yerde, bir bakım çukurunda çırılçıplak bir ceset... Ve olay üzerine polis tarafından çağrılan psikiyatr Mathias Freire… Polis, hafızasını yitirmiş adamı sorgulamak isterken, Mathias kendisinde de aynı kişilik hastalığı olduğunu fark eder. Acaba aranan seri katil kendisi midir?

Sadece Fransa’da 300 binden fazla satan ve şimdiden 10 dile çevrilen Sisle Gelen Yolcu, tüm romanlarında ısrarla “kötülük”ün kaynağını arayan Jean-Christophe Grangé’nin kurduğu kabus dolu bir labirent. Grangé, romanını tasarlamak için her romanında olduğu gibi bu romanında da titiz bir araştırma süreci yaşamış. Bir psikiyatri hastanesinde bir süre kalmış ve hastalarla uzun sohbetler etmiş. Marsilya’daki evsizlerin arasına, heyecan verici tasvirlerle anlattığı tekinsiz bir dünyaya dalmış.

Romanın ana karakterini bu araştırmalar sonucunda yaratmış Grangé. Mathias Freire, Bordeaux’da işi dışında özel bir hayatı olmayan, bir ihtisas hastanesinde görev yapan genç bir psikiyatr. Nöbetçi olduğu bir gece, tren raylarında bulunan, hafızasını yitirmiş bir adam getirilir hastaneye. Ertesi gün ise bölgede bir ceset bulunur. Cesedi bulunan kişi genç bir uyuşturucu bağımlısıdır ve vücudunda hiçbir darp izi yoktur. Mathias hastasıyla özel olarak ilgilenir. Yaptığı hipnoz sonucu hastası, geçmişiyle ilgili bazı bilgileri hatırlar. Ancak doktorun araştırmaları, hastasının verdiği bilgilerin tamamen düzmece olduğunu gösterir. Mathias, adamın psişik bir kaçış içinde olduğu, büyük bir travmadan sonra esas benliğinden kurtulmaya çalıştığı ve bu yüzden bilinçsizce yeni bir kimlik yarattığı görüşündedir. Ancak an gelir, kendisinin de, hastası gibi psişik bir kaçış yaşadığını keşfeder ve asıl kimliğini bulmaya karar verir. Mathias’da da hafıza kaybı vardır; kendine geldiği zamanlarda, başka bir kişiliktir. Ve “bavulsuz yolcu” olarak, kendi geçmişini araştırmak üzere yola düşer.

Hikâyelerinde biraz efsane unsuru, biraz western, biraz tarih olmasını sevdiğini belirten Grangé, “hayatını bırakıp kaçma eğilimini”, büyük bir terslik yaşadığımızda, kendimizi ailevi ya da mesleki baskı altında hissettiğimizde hepimizin yaşayabileceği bir itki olarak değerlendiriyor.

Doğan Kitap 

Orijinal adı ve dili:
Le Passager
Fransızca
ISBN: 978-605-09-0714-8
Sayfa Sayısı: 680
Ebat: 14×23 cm
Yayın Tarihi: Haziran 2012


Benim yorumum ; 

Grangé sevdiğim , ne yazarsa okurum dediğim usta bir gerilim yazarıdır.Bu kitabın çıktığını duyar duymaz edindim ve okudum.
Olayın içine girdiğinizde yani ilk satırlardan itibaren elinizden bırakamayacaksınız . Muhteşem bir kurgu var öncelikle ..Okudukça sindiriyorsunuz.. Konu detayına çok fazla girmek istemiyorum.Şunu söylemeliyim ki  , kişi psikayatr iken psikolojiden, ressam iken resim bilgisinden, evsiz iken yaşadıklarından ve katil ile de mitolojiden  payınıza düşeni alıyorsunuz .
Olay bu kez Fransa'da geçiyor, değişik şehirlerine geçişler var tabii.
Çok fazla kan yok, Sİyah Kan ile kıyaslayacak olursak , ancak bir sahne gözümün önünden gitmiyor .Okuduğunuzda   paylaşalım ;) Hani az ve öz cinsinden  olmuş diyelim .. 
Tam bir gerilim macera okuyacaksınız .
Polisimiz minyon , güzel ,kaslı Anais 'in ailevi ilişkileri Taş Meclisi'ni anımsattı bana ve polisiye takipleri de Kızıl Nehirleri , Nono karakterinin  yaşamında mekanlar geçişler  , Kurtlar İmparatorluğunu , katilin kurgusu Leyleklerin Uçuşunu.. Öyle ki geriye dönüp hepsini yeniden okumak istedim .
Koloni ve Ölü Ruhlar Ormanı  'ndan sonra bu kitap bal tadındaydı.
Bir de son olarak aklıma gelen, bir takip , gerilim yaşanıyorken tam içinizden doğru yoldayız bu ipucu bizi buraya götürür dediğiniz anda gerçeklerin yüzünüze vurması , yelkenlerin suya düşmesi anını yaşadım birkaç yerde, o anı yaşayan  yaratılmış karakter ile birlikte..dibe vurduk yani ikimiz de ..Bir yazarın hem yarattığı kişiyi hem okuyucuyu birlikte tokatlaması muhteşemdir bence :)

Sonuç olarak ; gerilim severlere müjde ! Grangé  yine harika bir eser sunmuş bizlere , beklediğimize değecek türden :) Elinizden bırakamayacaksınız ..


Bu kitabı okurken, içim ürperdi, tiksindiğim kısımlar oldu, heyecanlandım , gülümsedim ,kızdım .. 

14 yorum:

  1. bu kitabı ve siyah kanı kesinlikle alıcam listeme ekledim.teşekkürler goncacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah kan ile başlamanı öneririm İremcim ;)

      Sil
  2. Bak bu yoruma sevindim.Bu aralar çok hastayım kitap okuyamıyorum.Bu kitabı en kısa sürede alacağım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsun ,oldukça kalın kitap ben çok seviyorum sayfa sayısı fazla olunca :)

      Sil
  3. Çok ilginç bir kitaba benziyor, yazarı seviyorum bu kitabı da özellikle güzel anladığım kadarıyla, listeye almak lazım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarı seviyorsan okumak daha zevkli olacaktır Erencim.

      Sil
  4. Ölü Ruhlar Ormanı ve Koloni hakkındaki yorumlar pek iç açıcı olmadığından, almak istememiştim. Bu yorum iyi geldi özlemiştim Grange okumayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koloni ve Ölü Ruhlar Ormanı'nın olumsuzluğunu alacak cinsten bir kitap olmuş, öneririm.

      Sil
  5. bi haftadır iki bloguna da giremiyorum. google chrome virüs uyarısı yapıyor. blogunda zararlı içerik varmış. zeynebinevinden almışsın. belki foto filan aldın. temizlik yap istersen. zeynebin evini de uyar. o da temizlesin. yani gugıl krom izin vermiyor bloguna girilmesine. günlerdir giremediğim için haber veremedim. şimdi mozilladan girdim haber vermek için. yoruma da gelmedin ki uyarayım seni.

    hadi düzeltiver de girebeilelim bloglarınaaa.,:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler uyardığın için deep ;) iki gün uğraştım şimdi giriliyor bloglara , sebebini anlamadım ben bu konuda ne yapabilirim onu da bilemedim.bir temizlik yapayım bakalım , fikirlere açığım bana yardımcı olursanız sevinirim.Şu an uyarı yapılmıyor sanki ama ?

      Sil
  6. şimdi düzelmiş google chrome izin verdi.
    belki fotolardan olmuştur.
    zeynebin evinden oldu belki.
    onu da uyarsana.

    ben de bilmiyorum ki.
    google chrome zararlı içerik konusunda hassas.
    iyi de yapıyo bence.
    arkadaşları uyarmak lazım aslında.
    netten aldıkları fotolara dikket etmeliler.
    başka bloglardan da foto almamak lazım ki.
    :)
    ya öğreniyoz işte biz de hep birlikte.
    sadece sende değil çok arkadaşda var.
    az önce cessie ye de söledim.
    :)

    YanıtlaSil
  7. ya bakar mısın.
    kanalizasyon balığı cessie ye yardım edebilir misin.
    ona da chrome'dan girilemiyo.
    ne yapcağını bilmiyo.
    ne yaptıysan, nası temizlik filan ona da yardım edebilir misin.
    kitap bloglarından tanırsın onu.
    en sevdiklerimdendir.
    ama tebi gugıl kromdan girme.
    mozilla veya explorer'dan girip ulaşıver ona.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dün arkadaşı uyaramadım onun sitesine hiç girilmiyordu :( ben de izleyici olmaktan çıktım mecburen :( düzeldiğinde zevkle takip edilecek bloglardan ;)
      ben şeyden şüpheliyim bir makina için mesajlaşmıştık.O konuya da giriş yapılamıyor yani o resim netten indirildi ise zararlı içerik oradan yayılmış olabilir :(yoksa kimsenin bloğundan fotoğraf paylaşmadım şimdiye dek :(
      dur cessie ile de paylaşiim bunu.

      Sil
  8. Gerçekten ilgimi çekti, muhteşem bir kitap daha çıkarmış galiba. Mecit Abi'mden alıp okuyayım :D O aldım diyordu.

    YanıtlaSil