4 Temmuz 2013 Perşembe

Dan BROWN - Cehennem

Cehennem 

Harvard Üniversitesi Simgebilim Profesörü Robert Langdon başından vurulmuş bir halde hastane odasında gözlerini açar. Ne buraya nasıl geldiğini ne de nasıl vurulduğunu hatırlamaktadır. Camdan gördüğü manzara karşısında altüst olan profesör, evinden binlerce kilometre uzakta, Floransa’da olduğunu anlar. Yaşadığı korkunç baş ağrısına eşlik eden tek şey; sürekli kâbuslarında gördüğü kan kırmızısı bir nehrin karşısından kendisine seslenen gümüş saçlı güzel bir kadın ve toprağa baş aşağı gömülü can çekişen bedenlerdir. Langdon gördüğü kâbusları anlamlandırmaya çalışırken kadın bir suikastçı tarafından takip edildiğini, kendine tedavi uygulayan doktorlardan biri gözlerinin önünde vurulunca anlar. Hastanede görevli diğer doktorlardan biri olan Sienna Brooks’un o ölüm kalım anında yardım etmesiyle hayatta kalır. Simgebilim profesörü kendini bir anda ipuçlarını Dante’nin cehenneminde bularak çözmesi gereken korkunç bir senaryonun içinde bulur. Floransa’nın tarih kokan dar sokaklarından Venedik’in muazzam bazilikalarına uzanan semboller zinciri Langdon’ı insanlık tarihini sonsuza dek değiştirebilecek bir mekâna sürükler. Burası üç imparatorluğun merkezi olmuş, insanlık tarihi kadar eski, dünyanın incisi İstanbul’dur. Ve bu şehirde ya insanlık tarihi baştan sona yeniden yazılacak ya da bunu yazacak hiç kimse kalmayacaktır... 

.. Diz çök kutsal bilgeliğin yaldızlı mouseion’unda ve kulağını yere daya, dinle suyun şırıltısını. 

Batık sarayın derinliklerine in, orada, karanlığın içinde bekler khtonik canavar kan kırmızısı sularına gömülmüştür lagünün ki yansıtmaz yıldızları... 

... Dan Brown, dünyanın birçok ülkesinde çok satanlar listesine giren; Kayıp Sembol, Melekler ve Şeytanlar, İhanet Noktası ve Dijital Kale gibi kitaplarının yanı sıra tüm zamanların en çok okunan romanlarından biri olan Da Vinci Şifresi’nin yazarıdır. New England’da eşi ile birlikte yaşamaktadır.



www.dr.com.tr





Dan Brown'ın yeni kitabı diye tanıtımını görür görmez edindim kitabı, okudum , bitirmeye kıyamadım..

Yine Langdon , yine tarih, yine şifreler ,akıl almaz bir takip, macera ,bu kez edebiyat hem de Dante , Floransa ,Venedik ve İstanbul ile final !

Sürükleyici, elden düşüremeyeceğiniz bir serüven daha..

Elbette çok beğendim ;)

2 yorum:

  1. Bu kitabı Dan Brown'ın diğer kitapları gibi alıp okudum. Bitirme sırasına göre ben de blogda paylaşacağım. Yalnız iyi bir konu yakalamasına rağmen bu kez kitabı çok iyi bulmadım. bir de bana göre enteresan nokta sanki kitabın bölümleri farklı kişiler tarafından yazılmış gibi geldi bana (Dan Brown kitapları hakkında böyle söylentiler var) Kitabın Türkiye bölümleri bana çok inandırıcı gelmedi. Floransa ve Venedik'i gezmediğim için ayrıntıları çok yorumlayamayacağım. Ancak en azından Dante'nin öne çıkarılması hoşuma gitti. Dante'nin İlahi Komedya'sının 1960'larda yayınlanan bir baskısı ve resimleri benim için çok büyüleyici idi. Hala unutamadığım bir kitaptır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Floransa,Venedik ve hatta İstanbul'da anlatılan yerlerin hiçbirini görmedim ben de :(içimde gezme ,tanıma isteği uyandırdı..

      Sil