14 Haziran 2012 Perşembe

Bizim Büyük Çaresizliğimiz - Barış BIÇAKÇI









Arka Kapak

Sıkı bir dostluk... Aslında hikâye onların hikâyesi, Ender'in ve Çetin'in... Günün birinde hayatlarına bir genç kız girer. Şimdi düşünme, hatırlama ve kendini didikleme zamanıdır.

"Nihal'e başından beri olduğumuzdan farklı göründük. Böyle gerekmişti. Koruyucu, kollayıcı, soğukkanlı, ne yap­ması gerektiğini bilen, Nihal düzgün yürüsün, üniversiteyi uzatmadan bitirsin, yaşadığı felaketten makul adımlarla uzaklaşsın diye asfalt döşeyen iki orta yaşlı, deneyimli er­kek. Biri göbekli, diğeri kel."

Barış Bıçakçı, bu çağa özgü lâf kalabalığından; dil, duygu, düşünce kirliliğinden paçalarına tek damla çamur bulaştır­madan çıkabilen, şaşırtıcı bir içışığı cömertçe yayan bir ya­zar. Nefes alır gibi, su içer gibi yazıyor

Yazar:Barış Bıçakçı

Sayfa Sayısı: 167
Baskı Yılı: 2004
Dili: Türkçe
Yayınevi: İletişim Yayıncılık


Barış Bıçakçı'nın okuduğum ilk kitabıydı.Uzun zamandır okumak istiyordum, bloglarda da tanıtımlarına sıkça rastlıyordum son günlerde.Dün bir solukta okudum.Çok beğendim.
Akşam da  filmini izledim.Filmden burada bahsettim.

Kitapta Ender ve Çetin dostluğu , iniş çıkışları, trajedileri  ele alınıyor.Nihal  aslında  kendilerini keşifte bir araç gibi.Aşklarını yaşamayı değil, bu aşk üzerinden yaşamayı tercih ediyorlar.
Yazarın anlatımı sade, bir okadar akıcı..Tanıtımda dendiği gibi nefes alır gibi, su içer gibi yazmış.

7 yorum:

  1. Merhaba, ben de aynı kitabı okuyorum şimdilerde :)
    Henüz bitirmesem de yorumunuza katılıyorum, anlatımı o kadar doğal ki B. Bıçakçı'nın, su içer gibi...

    YanıtlaSil
  2. Aynen katılıyorum Goncacım, nefes alır gibi, su içer gibi yazmış, ben de Sinek Isırıklarının Müellifi'ni okudum yeni:)

    YanıtlaSil
  3. bende filmimi seyrettim kitabınıda okumak istiyorum
    tavsiyeniz için sağolun:)

    Bende bloğuma beklerim:)

    YanıtlaSil
  4. Filmini seyretmiştim. Biraz ağır ilerliyordu ama yine de çok beğenmiştim :))
    Kim bilir kitabı nasıl bir güzelliktedir...
    :))

    YanıtlaSil
  5. Çok güzeldi. bana Barış Bıçakçı'yı tanıtan, sonra da tiryakisi yapan romanıdır
    Gonca'cım :)

    YanıtlaSil
  6. ya barış bıçakçı biliyorum hala okumadım.
    hatta toptan tüm kitaplarını okumayı düşünüyorum.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Muhteşem bir kitap Barış Bıçakçı en sevdiğim yazarlardan çok güzel bir dili var.

    YanıtlaSil