4 Ekim 2012 Perşembe

Pınar KÜR -Bitmeyen Aşk

Arka Kapak

Nedir aşk? Bir mucize mi, aklın kişiye bir oyunu mu?.. Nasıl bir afyondur ki insan, mantığın kalelerini bir anda yerle bir edip âşık olunanın ardından sersem ve serseri bir yaprak gibi savrulur? Bir kara büyü müdür?... Yoksa yalnızca bir ihtiyaç mı?
Nilgün'e göre, Sinan'a göre ve tarafsız, üçüncü bir göz olarak, yazara göre aşk bambaşka... Türün alışıldık örneklerine hiç benzemiyor Bitmeyen Aşk. Hem şiddetli duygu fırtınalarını hem de yarattığı sarsıntıların insan yaşamını nasıl yapılandırdığını bir potada eritiyor. Türk edebiyatının usta kalemi Pınar Kür, bu ruh durumunu bütün boyutlarıyla ele alırken, okuru da bir dördüncü göz olarak işin içine katıyor.

İnce işlenmiş ayrıntılarla kurgulanan Bitmeyen Aşk, okuru duygu-mantık ekseninde olağanüstü bir gezintiye çıkarıyor.


Pınar Kür 'ü medyada yapmış olduğu program ile tanıdım.Maalesef :( yani programdaki duruşu ve onu tanımam değil hayıflanma sebebim .. bir yazarı kitapları ile tanımak daha güzel  ve yerinde olurdu.
Okuduğum ilk kitabıydı, Bİtmeyen Aşk..
Bitmedi, bitemedi.. Yazarın kalemini, aşka bakışını, kurgusunu beğendim.Kitabı elimden bırakamadım.Yiine bazı kitaplarda olduğu gibi karakterleri sevemedim..
Yani hem sevdim, hem  karışık hisler besledim.Nİlgün Sİnan'ı boğazlamayı düşündüğünde ben de düşündüm.Sinan'ın çocuk gibi ince şair kalbini sevdim.Nilgün'le bir ağladım ..
Yazar  arada  daha çok  konudan kopma noktasına gelindiğinde araya girip sizi yönlendiriyor.İşte bu büyük ustalık..
Sonunu açık bırakmış, önce kızar gibi oldum.Sonra türlü  düşüncelere daldım, değişik sonlar yazdım kafamda Nİlgün ve Sinan'a..
Hoşuma gitti bu durum.
Kitap zaman zaman Orhan Pamuk ,Masumiyet Müzesinde'ki hastalıklı ilişkiyi de canlandırdı beynimde ..

Kitap kitaplaşma etkinliğinde sevgili Gizem'in hediyesiydi, bu anlamda da değerli benim için :)



11 yorum:

  1. ilginç değişik bir tarzı var galiba..
    pınar kür'ü bende o dediğiniz proglamla tanıdım.:) güzel bir programdı.
    daha bir kitabını okumadım.
    aşk, gerçekten çok tuhaf, anlaşılması zor bir duygu.bazan müthiş bir heyecan mutluluk veren, bazan da üzüntü keder mecnunluk veren bişey..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, Pınar Kür'ün Bitmeyen Aşk'ını okumadım ama Gizem'in yorumu aklımda kalmış "bitmeyen aşk bitemedi bir türlü" demişti :)http://kitapdelisigizem.blogspot.com/2012/02/bitmeyen-ask-pnar-kur.html
    Pınar Kür'ün ilk Bir Cinayet Romanı'nı okumuştum,çok ilginç bir kurgusu var tavsiye ederim. Sonrasında Cinayet Fakültesi'ni okudum (ki çok da özellikli bir kitap değil ) ve Beşpeşe'yi okudum (ilginç bir kitap). Ama sanırım bu kitabını okumaya heveslenmeyeceğim :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peşpeşe elimde olan bir kitap , beş yazar vardı sanırım kitap fuarında almıştım önlere çekeyim onu ben , teşekkürler.Gizem'İn yorumunu okumuştum ben de.

      Sil
  3. Bende daha önce Pınar Kür okumadım, ama bu kitabını merak ediyordun Gonca'cım, paylaşımın için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınar Kür'Ün okuduğum ilk romanıydı, diğerlerini de okumak istiyorum :)

      Sil
  4. İki yazar var hiç oumadığım, ilk fırsatta okumak istediğim ama hangi kitabından başlayacağımı bilemediğim: Pınar Kür ve Murathan Mungan. Bitmeyen Aşk da düşündüklerimden biriydi. Yazıyı okuduğum iyi oldu. Teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence okumalısınız özellikle Murathan Mungan'ı ;)

      Sil
  5. Çok güzel bir romandı Bitmeyen Aşk, tekrar okusam mı acaba diye düşündüm bir an Gonca'cım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzeldi, ama şu sıra yeniden okuyamam da senin gibi araya vakit girerse belki ÖZlem'cim;)

      Sil
  6. Gonca, sana diğer blogundan yorum yazamıyorum neden anlamadım, hiç açılmıyor blogun yorum kısmı???

    YanıtlaSil