5 Eylül 2012 Çarşamba

Mehmet ANIL - Geri Gelmemek Üzere

Kitap tanıtımı ;

Akdeniz'in ortasında, Sicilya Adası'na bağlı ıssız bir deniz feneri: San Lorenzo. Dış dünyayla bağlantı kurmadan bu kayalık adacıkta haftalar, hatta aylar geçiren bir gönüllü sürgün: fenerin bekçisi Mehmet Ali Pargalı; ve ölümcül, onulmaz bir aşkla bağlandığı, gizemli bir genç kadın: Gül. Geri Gelmemek Üzere, bir aşk romanı; şaşırtmacalarla dolu tuhaf bir aşkın romanı. İstanbul ile San Lorenzo arasında gidip gelen ve geri dönüşlerle anlatılan öykü, bir gerilim romanı heyecanıyla, bir aşk romanı duyarlılığıyla ve serüven romanı sürprizleriyle gelişiyor. Mehmet Ali Pargalı'yı İstanbul'daki güvenli evinden, annesinin ölümünden sonra sorumsuzca sürdürdüğü kolay hayattan alıp Akdeniz'in mavilikleri içindeki bu ıssız deniz fenerine nasıl bir fırtına göndermişti? Genç adam, Gül'e olan aşkını yıllar yılı neden mektuplara dökmüştü? Genç kadının varlığı Pargalı'nın yaşamını nasıl etkilemişti? Gül'ün ruh ikizi kimdi? Geri Gelmemek Üzere, bir ilk roman; Mehmet Anıl'ın bundan sonra yazacaklarını, anlatacaklarını merak ettiren, sürükleyici ve usta işi kurgusuyla kendini bir solukta okutan bir ilk roman.

Kitabı bu yaz başında D&R ve Can yayınlarının düzenlediği kampanya dahilinde almıştım.
Yazarı tanımıyordum ama arka kapak tanıtımını okuyunca meraklandım.
İyi ki almışım, çok sevdim. Mehmet Ali Pargalı'yı sevemedim ama , aynı Vedat Türkali'nin  Bir gün tek başına 'sındaki Kenan ve Ahmet Ümit'İn Sultanı öldürmek adlı kitabındaki  Müştak 'ı da sevemediğim gibi.
Roman baş karakterini sevmemem de kitabın bir başarısıdır bence.
Bu kitap , bir aşk romanı asla sizi sıkmıyor olaylar birbirini tekrarlıyor gibi geldiği anda yeni bir gelişme ile sarsılıyorsunuz.
Ben sevdim, öneriyorum, yazarın diğer kitaplarını da okumak isterim.

3 yorum:

  1. önerini dikkate alıcam canım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Aslında görmüştüm bu kitabı ama nedense pek çekici gelmemişti, şimdi bir kez daha D&R raflarını dolaşasım geldi:))

    YanıtlaSil
  3. yaa duymuştum. okumalıyım.
    :)

    YanıtlaSil